onsdag 8 april 2009

Netto jag klagar

Hmmm, jag kan tycka att ifall man annonserar om en vara så borde ju den varan finnas i butik under utsatt annonsperiod eller vad tycker ni själv.

Jag frågade vänligt om varan jag var ute efter men fick till besked att dom hade struligt på huvudlagret typ noll koll. Ok sa jag och frågade när varan kunde tänkas trilla in.
Tja, typ imorgon skulle dom få en ny leverans, men om varan var med då visste dom inte.
Jaja, får återkomma imorgon då sa jag och tackade för mig.

Nu undrar jag då, har dom alltid struligt på lagret.
Detta är ju inte första gången detta händer.
Har ju typ pågått, hmmm, ja sen dom öppnade butiken.
Det kan inte vara så att dom annonserar ut varor som inte alla butiker får hem.
Lite dålig stil är det allt, speciellt eftersom man lätt kan få uppfattningen om att det hela har blivit som ett system.
Nu är det ju inte butikpersonalens fel, utan detta måste ju vara på högre nivå.
Så ni på den nivån, skäms på er.

Fast jag undrar en annan sak om just samma butik också.
Är ni underbemannade ? Gör ni inte vad ni skall under arbetstid eller har ni en dålig chef ?

För jag måste ju säga det, att saker och ting ligger huller om buller inne i butiken.
Godis, läsk, kyl och frys varor ligger på flera ställen runt om i butiken där dom inte skall ligga.

Jag vet ju att det inte är ni som springer och lägger det så utan butikens kunder som till stor del består av gamla pensionärer. Men ni måste faktiskt försöka gå runt och lägga sakerna på sin rätta plats.

OBS! Om ni inte fattar det själv så talar jag om det för er nu. KYLVAROR som legat på andra ställen än i kyl eller frysdisken SKALL kasseras. Man kan bli allvarligt sjuk av varor som läggs tillbaka i kyl & frys disken efter att dom legat framme.

Men annars så är ni för övrigt hyfsat trevliga som personal.
Men ryck upp er lite när det gäller att hålla i ordning ute i butik.

L2UA - GnällPelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar